Klantgericht werken: onze aanpak

 

In de training Klantgerichte communicatie krijg je inzicht in het gedrag van klanten en hoe je daarop kunt inspelen om de klanttevredenheid te verhogen. Als je betrouwbaar bent, vriendelijk, correct, snel en op z’n tijd meedenkt met je klanten, is de kans groot dat je tevreden klanten hebt. Maar hoe doe je dat? In deze praktische training hebben we het over verbale en non-verbale communicatie, de vraag achter de vraag en omgaan met klachten. De technieken die je leert zijn toepasbaar aan de telefoon, aan de balie, in e-mails en in de chat.

Tijdens de training krijg je informatie en filmpjes over hoe het wel en niet moet. Je vertelt zelf over je ervaringen met klanten, maar ook zelf als klant. Zo leer je wat allemaal bijdraagt aan een positieve klantervaring en hoe je daaraan kunt bijdragen. Je wordt je bewust van het effect van je eigen houding en communicatiestijl door leuke oefeningen en opdrachten. Tegelijk leer je je klant te managen in zijn verwachtingen. Aan het eind van de training schrijf je op wat je wilt gaan toepassen en hoe je dat gaat doen.

 

Is de training Klantgericht werken iets voor jou?


De training Klantgericht werken is bedoeld voor jou als je regelmatig klantcontact hebt. Je bent bijvoorbeeld een medewerker binnendienst, baliemedewerker, helpdeskmedewerker, facilitaire medewerker of medewerker bij een klantenservice. Klanten helpen en tevreden stellen is je doel; maar hoe weet jij nog beter in te spelen op de wensen van je klant binnen de richtlijnen van je organisatie?

 

Wat leer je in de training Klantgericht werken?

  • Klantgerichte houding en klanttypen herkennen
  • Gespreksvaardigheden zoals goed luisteren, vragen stellen en uitleg geven
  • Non-verbale communicatie: je stem, spreektempo, gezichtsuitdrukking, lichaamshouding
  • Omgaan met emoties, omgaan met weerstand
  • Feedback geven
  • Klachten behandelen
  • Jezelf managen: prioriteiten stellen en omgaan met hectiek
  • Persoonlijke ontwikkelpunten

Wat is het resultaat van de training Klantgericht werken?


Je leert te denken en te handelen vanuit het perspectief van de klant. Je luistert en stelt de goede vragen waardoor je de verwachtingen van de klant kunt inschatten en adequaat kunt reageren. Ook als de klant onrealistische verwachtingen heeft, weet je hoe je daarmee om kunt gaan. Je leert technieken om ook met de lastige situaties om te gaan. Dit alles helpt je om klanten met meer zelfvertrouwen te woord te staan.

 

Advies nodig?


Wil je zeker weten dat deze training de beste keuze is voor jou? Laat dan hieronder je contactgegevens achter. We bellen je dezelfde of de volgende werkdag en helpen je bij het maken van je keuze. Of kijk welke andere trainingen je kunnen helpen.

Volg deze training met je STAP-budget!


Schrijf je in en vul bij bedrijf STAP-budget in. Wij nemen contact met je op om je inschrijving te regelen.

Deze training incompany organiseren?


Vanaf 3 deelnemers is het voordeliger om deze training incompany te organiseren. We stemmen de inhoud van de training dan af op jouw organisatie.

Meer weten over je STAP-budget?
STAP-budget
Lees meer over een incompany training op maat
Maatwerk