Klantgericht telefoneren: onze aanpak

 

De telefoon opnemen is niet moeilijk. Maar een goed gesprek opbouwen en klantvriendelijk zijn is soms lastiger. Je komt graag professioneel over, wilt aan de verwachtingen van de klant voldoen en ze eigenlijk nog liever overtreffen. In deze training leer je hoe je klantgericht telefoneert, meedenkt met je klant en maak je je de klantgerichte aanpak eigen. Zo ben je straks van nature klantgericht.

 

In de training van 1 dag ga je in een kleine groep veilig aan de slag met alle aspecten van telefoongesprekken: hoe open je een gesprek en pas je vraag- en luistertechnieken toe? We bespreken hoe je het beste om kunt gaan met lastige klanten en hoe je een klacht om kunt zetten in een positieve ervaring. Uiteraard oefen je veel soorten telefoongesprekken, waaronder de gesprekken uit je eigen werk. Hierdoor krijg je de kennis en ervaring waar in je de praktijk wat aan hebt.

 

Is de training Klantgericht telefoneren iets voor jou?

 

Deze training is voor iedereen die met klanten, patiënten, huurders of cliënten omgaat op bijvoorbeeld een KCC, verkoopbinnendienst, planning, servicedesk, helpdesk, klantenservice, etc. Aan de telefoon ben jij het visitekaartje van je organisatie en bevestig je waarom de klant voor jullie organisatie kiest. Ieder gesprek weer opnieuw.

 

Wil je je klanten gericht helpen, vind je het spannend om te bellen of gebeld te worden of kun je handvatten gebruiken zodat gesprekken niet escaleren? Schrijf je dan in voor deze training. 

 

Wat leer je in de training Klantgericht telefoneren?

 

Klantgericht zijn aan de telefoon

  • Leiding nemen en houden in het telefoongesprek
  • Telefoonetiquette
  • Wat verwacht de klant? En hoe overtref je die verwachting?
  • Van klantvriendelijk naar klantgericht naar klantbetrokken

Telefonische gesprekstechnieken

  • Actief luisteren
  • Inleven in de vragen en wensen van je klant
  • De juiste vragen stellen en doorvragen
  • Klantgericht / zakelijk formuleren

Lastige situaties

  • Omgaan met boze klanten
  • Reageren op klachten en zorgen voor een oplossing
  • Slecht nieuws brengen

 

Wat is het resultaat van de training Klantgericht telefoneren?

 

Na het volgen van deze training voer je telefoongesprekken waar jij en je klant een goed gevoel aan over houden. Actief luisteren en meedenken met je klant gaat je gemakkelijker af. Je begrijpt de wensen en vragen van de beller beter en weet hier klantvriendelijk mee om te gaan. Zo kun je de verwachtingen overtreffen. Juist ook in lastige situaties en bij klachten.

 

Advies nodig?

 

Kunnen we je helpen de keuze te maken welke training het beste bij je past? Laat dan hieronder je contactgegevens achter, dan bellen we je op en adviseren je welke training het beste bij je past.

Deze training incompany organiseren?


Een training op maat! Voor € 1.950,- komt onze trainer 2 dagdelen van 4 uur je team trainen. Maakt een wereld van verschil.

 

Bel ons even op 088 - 20 40 500 dan horen we graag van je welke problemen je medewerkers aan de telefoon ervaren. Krijg je van ons een voorstel. En dan gaan we die problemen oplossen! 

Lees meer over een incompany training op maat
Maatwerk