Klantgericht telefoneren, wat ga je leren?

De telefoon opnemen is niet moeilijk. Maar een goed gesprek opbouwen en klantvriendelijk zijn is soms lastiger. Je wil graag professioneel overkomen en aan de verwachtingen van de klant voldoen. In deze training leer je wat klantgericht telefoneren eigenlijk betekent en hoe je dit op een natuurlijke manier kunt zijn. 

 

Doelgroep van de training Klantgericht telefoneren

Iedereen die in een organisatie regelmatig klantcontact heeft via de telefoon en daarmee het visitekaartje van de organisatie is.

 

Onze aanpak

Klantvriendelijk contact per telefoon is belangrijk voor de beeldvorming van een organisatie. Daarom ga je in deze training aan de slag met een goed begin van het gesprek en het toepassen van vraag- en luistertechnieken. Natuurlijk is er aandacht voor lastige klanten en het reageren op klachten.

 

Tijdens de training wordt actief geoefend met telefoonapparatuur en worden situaties uit de eigen werkomgeving gebruikt. We gebruiken telefoonsimulatie-apparatuur, theoretische onderbouwing en onderwerpen die je als deelnemer zelf inbrengt.

 
Wat ga je oefenen?

 

Klantgericht zijn aan de telefoon:

  • Wat verwacht de klant
  • Telefoonmanieren

Zakelijk telefoneren:

  • Uitgangspunten
  • Telefoonetiquette
  • Fasen in het telefoongesprek

Telefonische gesprekstechnieken:

  • Actief luisteren
  • De juiste vragen stellen
  • Klantgericht / zakelijk formuleren

Lastige situaties:

  • Onduidelijke communicatie
  • Omgaan met boze klanten
  • Reageren op klachten

Resultaat

Na het volgen van deze training pas je gemakkelijk de juiste technieken toe om klantgericht en klantvriendelijk telefoongesprekken te voeren. Je luistervaardigheden en gesprekstechnieken zijn verbeterd. Je begrijpt de wensen en vragen van de beller beter en weet hier klantvriendelijk mee om te gaan. Juist ook in lastige situaties en bij klachten.

 

Deze training is een goede keus als je:

  • klantgericht en klantvriendelijk wilt leren telefoneren;
  • meer inzicht wilt krijgen in gesprekstechnieken en luistervaardigheden;
  • op de hoogte wil worden gebracht van telefoonetiquette;
  • wilt leren omgaan met lastige situaties aan de telefoon.

Deze training incompany organiseren?


De prijs voor een ééndaagse incompany groepstraining “Klantgericht telefoneren” volgens het standaardprogramma is € 1.620,- . Aan deze incompany training kunnen maximaal tien deelnemers meedoen.

Bijkomende kosten zijn: btw, reiskosten en materiaalkosten à € 20,- per persoon.

Lees meer over de mogelijkheden voor een incompany training
Incompany traininingen
Deze training liever online volgen?
Bekijk de online trainingen