Inhoud

In deze training krijg je inzicht in de verschillende ‘lastige types' en hoe je hiermee om kunt gaan. Je leert inzien wat het verschil is tussen professionele communicatie (doelgericht) en persoonlijke communicatie (emotiegericht).

 

‘Actie is reactie’ is voor veel mensen een bekend begrip. In de communicatie op je werk des te meer. Wanneer je je bewust bent van je eigen communicatie, kun je gerichter kiezen voor het meest effectieve gedrag. Je bereikt je doelen nog sneller, beter en gemakkelijker met behoud van energie en goede balans. Je krijgt de sleutel aangereikt hoe je op een eenvoudige wijze kunt omgaan met de voor jou specifieke ‘lastige types’ en het positieve effect hiervan op jouw communicatie. We werken met interactieve opdrachten en sprekende voorbeelden, gecombineerd met humor en herkenning.

 

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor medewerkers vanaf mbo-niveau die veel te maken hebben met interne of externe klanten. Bijvoorbeeld medewerkers binnendienst, buitendienst, helpdeskmedewerkers, facilitaire medewerkers, klantenservice, etc. Ook voor leidinggevenden is deze training zeer geschikt.

 

Voorbereiding

Voorafgaand aan de training beantwoordt iedere deelnemer een vragenlijst. Ook kun je een aantal voor jou lastige situaties beschrijven. De trainer krijgt zo een duidelijk beeld van de persoonlijke doelen en leerwensen. Het programma wordt daarop afgestemd.

 

Programma

  • Verschillende ‘lastige types’ beschrijven en herkennen.
  • Het verschil tussen professionele en persoonlijke communicatie.
  • Inzicht hoe overtuigingen je gedrag en communicatie sturen.
  • De sleutel tot verandering: zet een andere bril op.
  • Aandacht voor stem, houding en spraak.
  • Persoonlijke ontwikkelpunten.

Resultaat

Je leert in deze training hoe je om kunt gaan met 'lastige types’, zodat je met veel plezier zelfs de lastigste gesprekken kunt voeren met een goed resultaat voor beide partijen.

 

Past deze training bij mij?

De training is een goede keus als je het volgende wilt bereiken:

  • inzicht krijgen in verschillende ‘lastige types’.
  • inzicht krijgen in je eigen manier van communiceren.
  • prettig en met gemak omgaan met elke klant.
  • eigen communicatievaardigheden versterken.
  • meer weten over effectief gedrag.
  • eigen gedag aanpassen aan je gesprekspartner.

Deze training incompany organiseren?

 

De kosten voor een tweedaagse incompany training “Omgaan met lastige types” volgens het standaardprogramma zijn € 3.300,-.

Aan deze incompany training kunnen maximaal tien deelnemers meedoen.

Bijkomende kosten zijn: btw, reiskosten en materiaalkosten à € 20,- per persoon.

Lees meer over de mogelijkheden voor een incompany training
Incompany trainingen
Neem contact met ons op voor verdere informatie
Contactgegevens